Om BADER

Företaget

BADER kan se tillbaka på 90 år av företagshistoria, som är nära kopplad till företagets grundare Bruno Bader och hans innovativa idéer. Läs mer om de enskilda stegen i utvecklingen och hemligheterna bakom BADER:s framgång - hög kvalitet, utmärkt service och ett omfattande produktsortiment.
 

Företagets historia

Postorderföretaget BADER kan se tillbaka på mer än 90 års företagshistoria, som är nära förknippad med företagets grundare Bruno Bader och hans innovativa idéer. BADER kan stolt säga att företaget har varit verksamt sedan den 3:e generationen. Detta är den första generationen som är ägarledd. Det familjeägda och traditionella företagets framgångshemligheter är hög kvalitet, utmärkt service och ett omfattande produktsortiment. BADER grundades 1929 vid porten till den vackra Schwarzwald. BADER presenterade sin första onlinebutik i slutet av 1990-talet. BADER är redan ett välkänt namn inom postorderbranschen i Tyskland, Luxemburg, Österrike, Schweiz och Nederländerna. Sedan sommaren 2023 har BADER också fått modehjärtan att slå snabbare i Sverige med sin nya onlinebutik.

 

 

Kvalitetskrav

BADER:s recept för framgång

Våra inköpare ägnar stor uppmärksamhet åt kvaliteten på varorna i enlighet med de strikta BADER-kvalitetsriktlinjerna. I de internationella metropolerna letar de efter specialplagg och nya trender och sätter samman ett balanserat utbud av kläder, möbler, smycken och mycket mer. Innan de utvalda artiklarna slutligen inkluderas i sortimentet genomgår de en intern kvalitetssäkring.

Våra tekniker och ingenjörer inom kvalitetssäkring testar varje prov individuellt. I processen genomgår textilartiklarna en passformskontroll enligt BADER-måttkonceptet. Sömglidning, sömbearbetning samt tvätt- och gnuggtester för att kontrollera färgbeständigheten är standard för oss. Här kontrolleras om varorna behåller sin färg och form efter testerna.

När varorna anländer till vårt leveranscenter inspekteras de igen enligt de strikta BADER-kvalitetsriktlinjerna.

Detta säkerställer att varorna är i optimalt skick när de levereras till kunden. Avdelningen för kvalitetssäkring låter testa artiklarna för skadliga ämnen i certifierade och oberoende laboratorier.

 

Kundtjänst 

BADER:s kundtjänst är tillgänglig måndag till fredag från 10.00 till 18.00. Vår vänliga personal hjälper dig gärna och ger dig råd. Bra service, kompetent rådgivning och stöd skrivs med stora bokstäver hos BADER.

BADER-personalen hjälper också gärna till med frågor om passform, stil eller rätt storlek.

Så här kan du nå oss: BADER Kontaktcenter

Personlig kundtjänst:
010 332 00 02

Mån-fre: 10.00 - 18.00