Välkommen till BADER-servicevärlden!

Vi hjälper dig gärna med frågor om beställning, leverans eller andra problem.
Vi har sammanställt de vanligaste kundfrågorna här så att du snabbt kan få svar på dem.
Om du inte hittar ett lämpligt svar, vänligen skriv till oss via kontaktformuläret eller ring oss.
Vi återkommer till dig så snart som möjligt.

till kontaktformuläret    010 332 00 02

Hur kan vi hjälpa dig?

Kundkonto "Mitt BADER"

Frågor om kundkontot "Mitt BADER".
Du kan naturligtvis kontakta BADER:s kundtjänst när som helst om du behöver ytterligare hjälp.

till kontaktformuläret   010 332 00 02
  • Skapa ett kundkonto oberoende av en order
    Innan du gör din första onlinebeställning på bader.se har du möjlighet att skapa ditt personliga kundkonto. För att göra detta, klicka på länken "Mitt BADER" i det övre området på hemsidan och sedan på länken "Registrera och fortsätt" i inloggningsområdet. Där kan du fylla i ett formulär.

    Hier ist zudem die Eingabe Ihrer E-Mail-Adresse sowie die Vergabe eines geheimen Passworts erforderlich. Bitte notieren Sie sich Ihre Registrierungsdaten und heben Sie diese an einem sicheren Ort auf.

    Om du har registrerat dig för första gången kommer du att få ett e-post med en aktiveringslänk. Genom att klicka på länken bekräftar du din registrering. Om du inte klickar på länken blir din registrering inte aktiv. Du kan sedan när som helst logga in med dina uppgifter på kontot "Mitt BADER". I ditt kundkonto kan du se dina uppgifter och kontrollera eller redigera dem.

    Om du inte har fått något registreringsmeddelande kan du kontrollera om den e-postadress du angav är felskriven eller titta i din skräppostmapp.

  • Logga in högst upp på startsidan under "Mitt BADER" med din lagrade e-postadress och lösenord. Du kan ändra ditt lösenord under rubriken "Mina personuppgifter". Klicka på respektive länk för att göra detta.

    Ange ditt nuvarande lösenord en gång och sedan ditt nya lösenord två gånger. Klicka sedan på "Spara ändringar". Ditt nya lösenord kommer att vara tillgängligt omedelbart.

  • Logga in högst upp på startsidan under "Mitt BADER" med din lagrade e-postadress och lösenord. Du kan ändra din "e-postadress" under rubriken "Mina personuppgifter". För att göra detta klickar du på respektive länk.

    Du kan ändra din e-postadress på följande sätt: Klicka på "Ändra e-postadress" och bekräfta inmatningen med ditt lösenord.

  • Logga in högst upp på startsidan under "Mitt BADER" med din lagrade e-postadress och lösenord. Under rubriken "Mina personuppgifter" kan du ändra dina "Personuppgifter". För att göra detta klickar du på den aktuella länken.
    Du kan ändra dina "personuppgifter" när du gör en beställning. Ändra helt enkelt din adress under "Mitt BADER" / "Inställningar" / "Ändra personuppgifter" och spara adressen igen. Som ett resultat av din efterföljande beställning kommer dina nya kontaktuppgifter att skickas till oss.

  • Under registreringsprocessen på "Mitt BADER" anger du bland annat också din adress. Denna sparas som både fakturerings- och leveransadress när du gör en beställning. Om du vill att din beställning ska skickas till en annan leveransadress kan du ange en annan leveransadress under "2. Betalning & Frakt" (efter "Din varukorg" / "1. Personuppgifter").

  • För att ändra din adress, t.ex. efter en flytt, gå till "Mitt BADER" / "Inställningar" / "Ändra personuppgifter" och spara adressen igen. Som ett resultat av din efterföljande beställning kommer dina nya kontaktuppgifter att skickas till oss.

    Vill du ändra din adress oberoende av en beställning? Vi finns tillgängliga via telefon eller via vårt kontaktformulär.

  • Jag har glömt min e-postadress:

    Om du har glömt vilken e-postadress du har registrerat på ditt konto kan du kontakta vår kundtjänst på 010 332 00 02.

  • Jag har glömt mitt lösenord:

    Överallt där du behöver ett lösenord, t.ex. under beställningsprocessen eller i området "Mitt BADER", hittar du meddelandet "Glömt lösenordet?". Klicka helt enkelt på "Glömt lösenordet?" och ange din e-postadress i fönstret som öppnas. Omedelbart därefter kommer du att få ett e-post från oss där du hittar en länk för att ändra ditt lösenord. Klicka på denna länk för att komma till sidan. Du kan nu ange ett nytt lösenord för ditt kundkonto. Ditt gamla lösenord förlorar sin giltighet först när du har angett ett nytt lösenord.

  • Om du inte längre behöver ditt BADER-kundkonto kan du radera det under "Mitt BADER" i dina "Inställningar" i avsnittet "Personuppgifter". Där hittar du punkten "Radera profil på nätet" i den nedre delen.

    När du loggar ut raderas endast ditt kundkonto på Internet ("Mitt BADER"). Dina kundstamdata hos Bruno Bader GmbH & Co KG kommer att fortsätta att existera.

    Vill du att dina kunders masterdata ska tas bort helt från våra system? Vår kundtjänst kan ordna detta åt dig.

  • Överallt där du behöver ett lösenord, t.ex. under beställningsprocessen eller i området "Mitt BADER", hittar du meddelandet "Glömt lösenordet?". Klicka helt enkelt på "Glömt lösenordet?" och ange din e-postadress i fönstret som öppnas. Omedelbart därefter kommer du att få ett e-post från oss där du hittar en länk för att ändra ditt lösenord. Klicka på denna länk för att komma till sidan. Du kan nu ange ett nytt lösenord för ditt kundkonto. Ditt gamla lösenord förlorar sin giltighet först när du har angett ett nytt lösenord.

  • Du kan avregistrera dig i det övre vänstra området.

    Eller logga ut i ditt "Mitt BADER" kontoområde under "Logga ut" knappen till vänster.

    Men oroa dig inte! Om du glömmer att logga ut själv kommer detta att ske automatiskt efter en viss tid.

  • Dina inloggningsuppgifter skyddas i enlighet med vår integritetspolicy. Mer information hittar du här.

  • Dra nytta av fördelarna med ditt eget kundkonto ("Mitt BADER"):
    - Du behöver inte ange dina adressuppgifter igen för nästa beställning
    - Ändra data i onlinekontot snabbt och bekvämt
    - Spara favoritobjekt i ditt anteckningsblock
    - Översikt över dina beställningar och betalningar
    - Hantera önskad betalningsmetod

  • Som registrerad BADER-kund kommer du att få ett kundnummer inom 12 timmar. Du hittar detta kundnummer i ditt kontoområde "Mitt BADER".

  • Under "Mitt BADER" kan du när som helst se och kontrollera all din personliga information. Där kan du ändra din faktureringsadress eller din e-postadress och hantera informationstjänster som nyhetsbrev.

  • Registrering är möjlig om du redan har registrerat dig online. Under "Mitt BADER" i fältet "E-postadress", ange din e-postadress som är lagrad i ditt kundkonto. I fältet "Lösenord" anger du ditt personliga lösenord.

  • Om du inte har fått något registreringsmeddelande kan du kontrollera om den e-postadress du angav är felskriven eller titta i din skräppostmapp.

Beställning

Frågor om beställning.
Du kan naturligtvis kontakta BADER:s kundtjänst när som helst om du behöver ytterligare hjälp.

till kontaktformuläret   010 332 00 02
  • Så här kan du enkelt hitta dig runt i vår BADER-webbutik:
    Du kan antingen helt enkelt använda sökfunktionen i rubrikfältet eller använda våra kategorier. Genom att välja en huvudkategori får du en översikt över de underkategorier den innehåller. När du har bestämt dig för lämplig underkategori får du produktlistan med alla tillgängliga artiklar i denna kategori. Letar du efter något mycket specifikt? Med hjälp av filterfunktionen kan du till exempel välja önskad färg, storlek och material. Du kan också sortera artiklarna efter pris.

    Om du har upptäckt ett intressant objekt, klicka på produktdetaljsidan. Här kan du ta reda på allt du behöver veta om artikeln. När du har hittat det objekt du vill ha kan du lägga till det i kundvagnen.

    Om du har lagt till alla önskade artiklar i kundvagnen kan du nu slutföra din beställning. Detta görs i bara några steg: Du når din kundvagn genom att klicka på fältet ”kundvagn” längst upp till höger. I kundvagnen har du möjlighet att kontrollera alla valda objekt igen och justera dem vid behov. Om du vill slutföra din beställning, klicka på ”Checkout”. Om du redan är en onlinekund och har ett ”Mitt BADER”-konto kan du helt enkelt logga in med din e-postadress och lösenord. Om du beställer från webbutiken för första gången kan du enkelt ange dina personuppgifter och skapa ett onlinekonto under beställningsprocessen, eller slutföra din beställning utan registrering.

    Du kommer sedan till sidan ”Betalning och frakt”, där du kan välja ditt betalningsalternativ. Längst ner på sidan kan du också ange en annan leveransadress, om så önskas. Med ”Nästa” kommer du till det sista beställningssteget - här kan du kontrollera alla orderdata igen och göra eventuella justeringar med alternativet ”Ändra”. Beställningsprocessen slutförs endast genom att trycka på knappen ”Betala nu”.

    Om din beställning har lagts till i systemet får du ett automatiskt bekräftelsemail där alla beställningsartiklar listas igen.

    Om du behöver hjälp med att beställa kan du använda frågeteckenikonen på olika platser för mer information. Eller kontakta vår kundtjänst.

  • I din kundvagn finns ett fält "Ange presentskortnummer". Ange ditt presentskortnummer där och klicka sedan på "Lös in". Presentkortbeloppet kommer sedan automatiskt att dras av från ditt fakturabelopp. Observera presentkorts giltighet och användningsvillkor. Vänligen se de bifogade villkoren för vouchern.

  • Det finns inget lägsta ordervärde på BADER. Om du vill lösa in en presentkort kan dock det lägsta ordervärdet skilja sig åt. Det lägsta ordervärdet och andra villkor för att lösa in presentkort finns i de bifogade villkoren för presentkort.

  • Kontrollera din e-postinkorg. Efter din beställning kommer du omedelbart att få ett bekräftelsemail från oss.

  • Du kan avbryta om din beställning inte har skickats ännu. Efter att ha mottagit varorna har du 14 dagar på dig att ångra ditt köp. För att göra det, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post på service@bader.se eller via vårt kontaktformulär. Du hittar mer information om avbokning och återkallelse i våra allmänna köpvillkorr.

  • Vid inmatning av personuppgifter är endast vissa bokstäver, siffror och specialtecken tillåtna. Tillägg till husnumret (t.ex. "a") måste anges i fältet "Husnummer".

  • En onlinebeställning är endast möjlig om du anger en giltig e-postadress. Detta ger dig många fördelar. Bland annat får du omedelbart en bekräftelse på ditt onlineköp via e-post eller information om statusen för din beställning. På så sätt är du alltid uppdaterad. Du har också möjlighet att prenumerera på BADER-nyhetsbrevet. På så sätt kommer du aldrig att missa ett erbjudande igen!

  • Ja, precis som när du lägger tillbaka varor i butiken kan du också spara varor online för senare användning. För att spara en artikel i ditt bokmärken är det viktigt att du är inloggad på "Mitt BADER". Det finns två sätt att spara artiklar. Om du befinner dig i översikten på en översiktssida, t.ex. i avsnittet "Nattplagg", kan du spara din önskade artikel genom att klicka på hjärtsymbolen. Hjärtan är placerade längst ner till höger på artikelbilderna. Om du redan befinner dig på produktdetaljsidan kan du också klicka på hjärtsymbolen (till höger om varukorgsknappen). Så snart du har klickat på hjärtat blir det gult och artikeln läggs automatiskt till i ditt bokmärken.

    Du kan spara högst 50 artiklar på ditt personliga bokmärken och visa dem i ditt "Mitt BADER"-konto.

  • Leveransen sker i Sverige via vår fraktpartner postnord.

  • Din vara kommer att levereras av postnord. Så snart din beställning har skickats får du en leveransbekräftelse från oss via e-post. Detta innehåller en spårningslänk från vår fraktpartner postnord, som du kan använda för att spåra din försändelse.

  • Leverans på önskat datum är tyvärr inte möjlig.

Betalning

Frågor kring ämnet betalning.
Du kan naturligtvis kontakta BADER:s kundtjänst när som helst om du behöver ytterligare hjälp.

till kontaktformuläret   010 332 00 02
  • Följande betalningsalternativ är tillgängliga för dig:

    Paypal, VISA, Mastercard, Klarna

  • Med PayPal betalar du enkelt, snabbt och säkert. För varje köp med PayPal behöver du bara din e-postadress och ditt PayPal-lösenord. Detta innebär att du inte behöver ange dina finansiella uppgifter som redan lagrats hos PayPal igen för dina nästa inköp. I slutet av din beställning i steg 3 klickar du på "Genomför köpet nu". Du kommer då att omdirigeras till PayPal-sidan. Där kan du logga in med din e-postadress och ditt PayPal-lösenord och beställa betalningen. Du kommer sedan att omdirigeras till orderbekräftelsesidan i BADER-butiken och din beställning är slutförd. Du kan också använda alternativet "Betala med PayPal" i kundvagnen. Mer information om våra betalningsalternativ hittar du här.

  • I det andra beställningssteget ("Din varukorg" / "1. Personuppgifter" / "2. Betalning och frakt") kan du ange att du vill betala med kreditkort. Du kan välja mellan VISA och Mastercard. Vi erbjuder dig den högsta säkerhetsnivån genom toppmoderna krypteringstekniker (3D-secure).

    Under din beställning kommer du, förutom kortnumret, också att bli tillfrågad om giltigheten för kontrollsiffran på ditt kreditkort. Kontrollsiffran för VISA och Mastercard är ett tresiffrigt nummer på baksidan av kortet. Om du betalar med kreditkort kommer ditt kreditkortskonto att debiteras omedelbart. Om du bestämmer dig för att returnera en beställning krediterar vi omedelbart det aktuella beloppet till ditt kreditkortskonto efter att ha bokat returen.

  • Betala enkelt och direkt - utan registrering. Med vår kvalificerade partner Klarna har du möjlighet att välja mellan olika säkra betalningsmetoder. I slutet av din beställning klickar du på "Auktorisera Klarna". Du kommer då att omdirigeras till klarna.com. Där kommer du att få ytterligare instruktioner från Klarna angående din betalning. Du kommer sedan att omdirigeras till orderbekräftelsesidan i BADER-butiken och din order är slutförd. Du kan hitta mer information om betalningsförfarandet med Klarna här.

Leverans

Frågor om leverans.
Du kan naturligtvis kontakta BADER:s kundtjänst när som helst om du behöver ytterligare hjälp.

till kontaktformuläret   010 332 00 02
  • Med ett ordervärde på 700 kr eller mer tillkommer inga fraktkostnader — oavsett om leveransen sker till ett utlämningsställe eller till din hemleverans. För leverans till utlämningsställe debiteras fraktkostnader på 50 kr under ett ordervärde på 700 kr. Om du har valt hemleverans och ordervärdet är under 700 kr debiteras leveransen 90 kr.

  • Du har möjlighet i beställningsprocessen under ”Betalning & Frakt” (efter ”Din varukorg”/”1. Personuppgifter”) för att välja leveranssätt för utlämningsställe eller ytterdörr. Dessutom kan du också valfritt ange en annan leveransadress.

  • Du kan få din beställning levererad till en utlämningsställe. Det tillkommer inga leveransavgifter om ordervärdet är 700 kr eller mer. I annat fall debiterar vi 50 kr per leverans. Du kan också välja hemleverans. Detta är också fritt från fraktkostnader från ett ordervärde på 700 kr. Om ordervärdet är mindre än 700 kr debiterar vi 90 kr för leveransen.

  • Du har upp till 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket. Din leverans kommer sedan att returneras till BADER. Vi debiterar för närvarande 50 kr per paket för returfrakt.

Byte och retur

Frågor om byten och returer.
Du kan naturligtvis kontakta BADER:s kundtjänst när som helst om du behöver ytterligare hjälp.

till kontaktformuläret   010 332 00 02
  • Förutom följesedeln inkluderar vi också alla nödvändiga returdokument vid varje försändelse. Använd den bifogade returetiketten för att returnera dina varor. Det är bäst att sätta tillbaka de artiklar du vill returnera i samma förpackning och täcka den gamla etiketten på utsidan av förpackningen med den medföljande returetiketten. För returer debiterar vi 50 kr per returpaket. Hittar du inte returetiketten? Vänligen kontakta vår kundtjänst. Du kan sedan lämna in paketet hos postnord. Kasta inte det utfärdade returkvittot förrän vi har bekräftat mottagandet av returen.

    Vänligen observera:
    I undantagsfall kan din beställning levereras i flera paket. Observera att endast de artiklar som anges på följesedeln kommer att returneras i ett paket. Varje förpackning har sin egen returetikett. Annars kan det ta lite längre tid att fördela och återbetala din retur.

  • Ja, returkostnaden är 50 kr per returpaket och kommer att dras av från återbetalningsbeloppet.

  • På BADER har du 14 dagar på dig att returnera varor till oss efter att du mottagit din beställning. Du hittar mer information om ångerrätten i våra allmänna köpvillkor.

  • Det är möjligt att göra en retur via postnord utlämningsställe.

  • Om du inte har fått några returdokument, vänligen kontakta vår kundtjänst på 010 332 00 02 eller maila service@bader.se.

  • Så snart vi har mottagit och kontrollerat din retur krediterar vi de returnerade varorna inom ca 14 dagar via den betalningsmetod du valde när du lade din order.

  • Oavsett vad du väljer eller beställer - du har alltid 14 dagar på dig att titta på allt och kontrollera det i lugn och ro. Du har rätt att byta eller returnera varorna! Om något inte passar eller faller dig i smaken kan du naturligtvis returnera varan. Kostnaden för att returnera varorna är 50 kr per returpaket och kommer att dras av från återbetalningsbeloppet. Om du redan har betalat för de returnerade varorna krediterar vi omedelbart beloppet till dig. Observera att returnerade varor måste vara i ett skick som motsvarar normal användning i syfte att inspektera varorna - såsom skulle vara vanligt i en butik för att prova på - och att varorna måste vara försedda med originaletiketter. I händelse av att varorna försämras på grund av ytterligare användning förbehåller vi oss rätten att inte ta tillbaka varorna och att fakturera i enlighet därmed.

  • Du har rätt att frånträda detta avtal inom 14 dagar utan att ange några skäl. Ångerfristen är 14 dagar från den dag då du eller en tredje part som du har utsett, och som inte är transportören, tog emot varorna, den sista delleveransen eller det sista partiet. För att utöva din ångerrätt, informera oss om ditt beslut att ångra köpet genom att skicka in en tydlig förklaring (t.ex. via brev, fax eller e-post). Du kan lämna in vår ångerblankett eller någon annat tydlig förklaring elektroniskt på vår webbplats under www.bader.se/kontakt. Ytterligare information finns i våra Allmänna köpvillkor.

Fler frågor

Du hittar fler frågor här.
Du kan naturligtvis kontakta BADER:s kundtjänst när som helst om du behöver ytterligare hjälp.

till kontaktformuläret   010 332 00 02
  • Om du inte vill missa någon av våra kampanjer kan du anmäla dig till vårt kostnadsfria nyhetsbrev här och få en presentkort på 100 kr.

  • Om du inte gillar vårt BADER-nyhetsbrev kan du enkelt avsluta prenumerationen. För att göra detta, öppna bara det sista nyhetsbrevet i din brevlåda och klicka på "unsubscribe" i det nedre området.

  • När du har registrerat dig för nyhetsbrevet i vår webbshop kommer du att få ett bekräftelsemeddelande. Vänligen bekräfta din registrering genom att klicka på länken i detta e-post. På så sätt kan vi säkerställa att du verkligen har begärt nyhetsbrevet själv och vill få det i framtiden. Så snart du har bekräftat länken kommer du att få ditt första nyhetsbrev med rubriken "Välkommen till BADER-nyhetsbrevet". I detta nyhetsbrev finns numret på den utlovade värdekupongen. När du gör din nästa beställning - online eller via telefon - vänligen ange detta nummer. När du beställer online kan du ange numret i det angivna kupongfältet.

  • Kontrollera din skräppostmapp för att se om du kan hitta e-post där. Om inte, vänligen kontakta vår kundtjänst.

  • All information om korrekt avfallshantering av batterier, uppladdningsbara batterier och gamla apparater finns här.

  • Vi använder cookies för att du ska få en så bra shoppingupplevelse som möjligt på vår webbplats. De tjänar bland annat till att anpassa innehållet och säkerställa att webbplatsen fungerar smidigt. Genom att klicka på "Godkänn" samtycker du till användningen av cookies och säkerställer den perfekta shoppingupplevelsen på BADER. Du kan neka användningen av cookies här eller göra din individuella konfiguration under "Inställningar". Ytterligare information om användningen av cookies finns också i vår integritetspolicy.

  • Du når oss antingen via kontaktformuläret eller via följande kontaktuppgifter:
    Telefon 010 332 00 02 
    Mån - fre: 10.00 - 18.00
    E-post service@bader.se
    Du kommer att få ett svar inom 48 timmar på arbetsdagar.

  • BADER följer strikt de lagstadgade bestämmelserna i alla databehandlingsoperationer. Personuppgifter behandlas, lagras och används främst för optimal orderbehandling. Det kan vara nödvändigt att vidarebefordra nödvändiga uppgifter till tjänsteleverantörer som leverantörer, fraktföretag etc., till exempel för att leverera en produkt direkt till dig från fabrik. Naturligtvis kan du invända mot att adress- och beställningsuppgifter används för marknadsföringsändamål. Ytterligare information hittar du under punkten "Datasäkerhet" i avsnittet om personuppgiftspolicy.

  • Tänk dig att du befinner dig i en lokal butik. Där har du också två alternativ. Antingen lämnar du den önskade varan till senare vid kassan eller så köper du varan direkt. Samma sak gäller för bokmärken och varukorgen.

    Om du är osäker på en artikel eller t.ex. inte vill beställa den förrän nästa månad kan du spara den i ditt personliga bokmärken. Fördelen är att du inte behöver söka efter de sparade artiklarna igen. Observera att artiklar i ditt bokmärken inte är reserverade. Det är därför möjligt att dina sparade artiklar inte längre finns i lager vid ett senare tillfälle.

    Du har hittat din önskade vara och vill absolut beställa den? I onlinebutiken är varukorgen din personliga shoppingväska. Precis som när du handlar i en butik kan du lägga varor i varukorg och använda den för att checka ut.

  • Vi samlar in recensioner från våra kunders köpupplevelse via vår webbutik för att förbättra den ytterligare.
    För detta ändamål kommer du att få en inbjudan från vår recension-tjänsteleverantör ekomi efter att du slutfört din beställning. Så fort du klickat på "Beställ nu och betala" öppnas ett nytt fönster där du får lov att skriva en recension om ditt köp. Du har möjlighet att ge stjärnor för köpupplevelsen och berätta vad du tyckte var bra och mindre bra under ditt köp. Vi ser fram emot din personliga åsikt!

    Observera att du bara kan lämna en recension när du har lagt en beställning. På så sätt kan vi säkerställa att våra recensioner är 100 % äkta och endast kommer från våra kunder.

    Här kan du hitta mer information om ekomis granskningspolicy och kommunikationsregler.